nazwa dokumentu: Protokoł XXV sesji Rady Miejskiej (26.06.2009) | |
PROTOKOŁ Nr XXV/09 z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 26 czerwca 2009r. o godz. 12,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego – Przewodniczącego Rady Uczestniczący w sesji Radni – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu. Uczestniczący w sesji goście oraz sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli – zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu. Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki – Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, a w szczególności p.Jana Rabieja, który objął obowiązki Komendanta Komisariatu Policji w Witkowie oraz radnych Rady Powiatu. Po czym p.Przewodniczący wspólnie z p.Krzysztofem Szkudlarkiem – Burmistrzem Gminy i Miasta złożyli nowemu Komendantowi życzenia dobrej współpracy z samorządem i wręczyli prezent w postaci odczynników do testera narkotyków. Składaniu życzeń i wręczaniu prezentu towarzyszyły oklaski zebranych na sali. Przechodząc do dalszych obrad, p.Przewodniczący stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy 15 Radnych, na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał. Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy w wykonaniu p.Witolda Biegalskiego. Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji. W związku z tym, że Starosta Gnieźnieński nie może uczestniczyć w sesji, p.Przewodniczący zgłosił autopoprawkę do porządku obrad, polegającą na wykreśleniu punktu „4”, brzmiącego „Wystąpienie Starosty Gnieźnieńskiego”. Ponadto na wniosek Burmistrza zaproponował dokonać w porządku sesji następujących zmian: - wykreślić z porządku punkt „14” dotyczący zmiany uchwały Nr XXIV/219/05 w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości, w związku z negatywnym zaopiniowaniem projektu przez wszystkie Komisje Rady; Ponieważ wprowadzane punkty związane są z budżetem, p.Przewodniczący proponował rozpatrzyć je tuż przed punktem dotyczącym zmian w budżecie, jako odpowiednio: punkt „15”, punkt „16” i punkt „17”. Numeracja pozostałych punktów porządku sesji, uległaby odpowiedniej zmianie. Innych uwag i propozycji nie zgłoszono. Pan Przewodniczący wyjaśnił, że jego autopoprawka nie podlega głosowaniu, po czym poddał proponowane przez p.Burmistrza zmiany, kolejno pod głosowanie. Rada Miejska jednogłośnie przyjęła powyższe zmiany w porządku obrad.
- p.Tomasz Deskowski: 2/ pytał o sprawę proponowanego przez niego na jednej z poprzednich sesji, przeniesienia miejsca odczytu z kamer monitoringu, do budynku Komisariatu Policji; - p.Zenon Mietlicki poruszył sprawę dziur na 4 przejazdach kolejowych: na ul.Gnieźnieńskiej oraz na drogach w kierunku: Miroszki, Małachowa Wierzbiczany, Kołaczkowa; - p.Edward Rutecki – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 w Witkowie, wyraził niezadowolenie w związku ze zmienionymi zasadami wywozu nieczystości (nowe umowy, częstotliwość wywozu – raz w miesiącu); - p.Tadeusz Jaskólski – Sołtys Sołectwa Strzyżewo zwrócił się do p.Krystyny Żok – radnej Rady Powiatu z pytaniem o zaawansowanie spraw związanych z modernizacją drogi w kierunku Powidza.
W trakcie czytania ww. informacji dokonano za pomocą rzutnika prezentacji zdjęć z ważniejszych wydarzeń i z realizacji ważniejszych inwestycji.
W związku z koniecznością uczestniczenia Komendanta Komisariatu Policji w odprawie służbowej, p.Przewodniczący Rady proponował zamienić kolejność rozpatrzenia punktów „4” i „5”. Rada Miejska jednomyślnie wyraziła zgodę na powyższą zmianę.
Pan Grzegorz Kaźmierczak zwrócił się do p.Komendanta z pytaniem, czy Policja będzie korzystać w OW z dotychczasowego budynku. Pan Komendant udzielił twierdzącej odpowiedzi. Innych pytań nie zgłoszono. Informacja została przez Radę Miejską przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Do przedstawionej informacji pytań nie zgłoszono, została ona przez Radę Miejską przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Zenon Mietlicki – Radny Rady Miejskiej (i jednocześnie Sołtys Sołectwa Małachowo Złych Miejsc) stwierdził, że Sołtysi nie chcą wyodrębnienia omawianego funduszu, opowiadają się za realizowaniem przez Burmistrza zadań na wsiach na dotychczasowych zasadach. Innych uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący zaproponował, by §1 projektu uchwały brzmiał: „Nie wyraża się zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy na rok 2010 środków stanowiących fundusz sołecki”. Uwag nie zgłoszono, w związku z tym p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. UCHWAŁA Nr XXV/209/09 w sprawie rozstrzygnięcia o wyodrębnieniu w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki została podjęta większością głosów (przy 3 głosach wstrzymujących się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
- odnośnie monitoringu – poinformował o technicznej możliwości dokonywania odczytów w Komisariacie Policji. Konieczne jednak byłoby zainstalowanie odpowiedniego łącza internetowego i zakupienie rutera, a to już inwestycja. Drugi numer telefoniczny na abonament, z dostępem do Internetu, musiałby znajdować się w budynku Komisariatu. Pan Burmistrz dodał, że prowadził na ten temat rozmowy z Komendantem Komisariatu Policji; - odnośnie dziur na przejazdach kolejowych – p.Burmistrz stwierdził, że gmina te dziury połata; 2/ p.Stanisław Tomaszewski – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej ustosunkował się do sprawy wywozu nieczystości. Poinformował m.in., że baza nowych umów wynika z ustawy i zmienionego przez Radę Miejską regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie gminy. Dotychczas ZGK wywoził nieczystości „na telefon”, z różną częstotliwością, ale było to niezgodne z prawem. Obecnie obowiązuje minimalna częstotliwość wywozu – 1 raz w miesiącu, w związku z tym konieczna jest zmiana umów.
Pan Marian Gadziński omówił ww. projekt, wraz z następującą autopoprawką: Pan Przewodniczący zwrócił się do Radnych z pytaniem, czy zrozumieli przedstawione przez p.Gadzińskiego poprawki. Uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały wraz z autopoprawką, pod głosowanie. UCHWAŁA Nr XXV/210/09 w sprawie ustalenia odpłatności za świadczenia prowadzonych przez gminę przedszkoli została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu wzięło udział 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał przedmiotowy projekt pod głosowanie. UCHWAŁA Nr XXV/211/09 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Uwag nie zgłoszono. UCHWAŁA Nr XXV/212/09 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Piotr Jóźwik poruszył niewyjaśnioną jego zdaniem kwestię, czy karnet dotyczy połowy boiska. Odnosząc się do proponowanej przez Komisję Finansów opłaty za korzystanie z nawierzchni bitumicznej p.Grzegorz Kaźmierczak poinformował, że z utrzymaniem tej nawierzchni wiążą się pewne kwoty, więc zdaniem Komisji należy pobierać choćby symboliczną opłatę. Pan Henryk Mucha poparł powyższe stanowisko Komisji Finansów dodając, że należy cyt. „ uczyć młodzież, że trzeba płacić, a to nieduże pieniądze”. Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek Komisji Finansów, zawierający propozycje najdalej idące. Za powyższym wnioskiem głosowało 13 Radnych, 1 Radny był przeciwny. Pan Przewodniczący stwierdził, że wniosek został przez Radę Miejską przyjęty, po czym poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przegłosowanymi poprawkami. UCHWAŁA Nr XXV/213/09 w sprawie opłat za korzystanie z kortów tenisowych w Witkowie została podjęta większością głosów (przy 1 głosie wstrzymującym się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Uwag nie zgłoszono. UCHWAŁA Nr XXV/214/09 w sprawie zmiany Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie została podjęta większością głosów (przy 1 głosie wstrzymującym się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał przedmiotowy projekt pod głosowanie. UCHWAŁA Nr XXV/215/09 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w obszarze części działek 5240/2, 5241/1, 214 oraz działek 215 i 216 z przeznaczeniem pod drogę dojazdową do terenów eksploatacji kruszywa naturalnego ze złóż Ćwierdzin i Ćwierdzin KR, położonych w miejscowości Ćwierdzin została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Uwag nie zgłoszono. UCHWAŁA Nr XXV/216/09 w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu części działki nr 47/7 w Witkowie została podjęta większością głosów (przy 1 wstrzymującym się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Burmistrz poinformował, że w związku z wymogiem Sanepid-u, Zakład Gospodarki Komunalnej zwrócił się do gminy o dotację na piaskowanie antykorozyjne zbiorników wodnych wysokociśnieniowych. Piaskowanie dotyczyłoby powierzchni ca 347m2, na ogólną kwotę 10tys.zł. Po czym odczytał projekt uchwały w tej sprawie. Pan Paweł Lisiak spytał, czy omawiane prace remontowe poprawią jakość wody. Jak wyjaśnił p.Stanisław Tomaszewski – Kierownik ZGK, piaskowanie zbiorników nie ma wpływu na stan wody. UCHWAŁA Nr XXV/217/09 w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej na prace remontowe zbiorników wodnych wysokociśnieniowych w Zakładzie Gospodarki Komunalnej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza proponował w §1 projektu uchwały wykreślić słowo „dach”, by pozostał zapis „remont kościoła”. Wyjaśnił, że dach był remontowany w ubiegłym roku, więc może lepiej byłoby zmienić zapis, by nie było problemu z rozliczeniem dotacji. Powyższa propozycja wywołała dyskusję na temat zakresu omawianych prac remontowych. Pan Burmistrz odczytał wniosek Parafii o przydzielenie omawianej dotacji na „dalszy ciąg prac remontowych na dachu kościoła”. Wobec powyższego ustalono pozostawić brzmienie §1 projektu uchwały bez zmian. UCHWAŁA Nr XXV/218/09 w sprawie udzielenia dotacji Parafii Rzymsko-Katolickiej na prace remontowe przy Kościele p.w. Wszystkich Świętych w Mielżynie, wpisanym do rejestru zabytków została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. UCHWAŁA Nr XXV/219/09 w sprawie udzielenia dotacji Parafii Rzymsko-Katolickiej na prace remontowe przy Kościele p.w. Św. Mikołaja w Witkowie, wpisanym do rejestru zabytków została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały w tej sprawie pod głosowanie. UCHWAŁA Nr XXV/220/ 09 w sprawie zmiany budżetu na 2009 rok została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
1/ poinformował, że rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewoda Wielkopolski stwierdził nieważność zapisu w uchwale Nr XXII/192/09 z dnia 27 marca br. dotyczącego regulaminu wynagradzania nauczycieli. Uchylony zapis brzmi: „z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2009r.”; 2/ poinformował, że Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu pismem z dnia 3 czerwca wskazało na nieprawidłowości w uchwale Nr XXIII/204/09 z marca br. dotyczącej zmian w budżecie. Postępowanie nadzorcze zostało jednak umorzone; 3/ poinformował, że w dniu 10 czerwca br. wpłynęło pismo Gnieźnieńskiej Izby Gospodarczej oferującej współpracę w dziedzinach dotyczących gospodarki i przedsiębiorczości. Radni zapoznali się z przedmiotowym pismem na przedsesyjnych posiedzeniach; 4/ poinformował, że kolejna sesja Rady Miejskiej planowana jest na dzień 18 września br.; 5/ poinformował, że w związku z jego urlopem, w lipcu zastępować go będzie Wiceprzewodniczący Rady p.Marian Walczak.
Przewodniczący Rady Miejskiej Protokołowała: | |
informacje wprowadził: | Tomasz Pluciski |
informacje wytworzył: | Halina Koniewska |
data dodania: 3 Września 2009 |
data modyfikacji: / |
data wyworzenia: Halina Koniewska / 3 Września 2009 |